Części najbardziej narażone – podwozie i koła

Podwozie jest tą częścią naszego auta, która przy pielęgnacji i konserwacji samochodu jest często po prostu pomijana. Dzieje się tak z dwóch powodów – po pierwsze dlatego, że podwozia nie widać, a po drugie – ze względu na utrudniony dostęp do tej części samochodu.

Gdzie konserwować podwozie?

Innymi słowy, ewentualne zaniedbania w kwestii mycia i konserwacji, spowodowane są tym, że podwozie traktowane jest jak część auta, która przeznaczona jest dla mechanika, element roboczy a nie estetyczny. A jeśli nawet użytkownik ma świadomość, że podwozie trzeba konserwować, nie jest to takie łatwe jak pielęgnacja karoserii czy wnętrza. Mimo utrudnień, warto jednak chociaż od czasu do czasu zadać sobie trud umycia i zabezpieczenia podwozia – jeśli nawet sami nie posiadamy garażu z kanałem, kiedy rozejrzymy się wśród krewnych czy znajomych, na pewno okaże się, że sporo osób może nam czasowo taki kanał udostępnić.

Jak konserwować podwozie?

Przede wszystkim należy rozpocząć od umycia. Ta część auta, co oczywiste, brudzi się najbardziej. Po wstępnym umyciu w myjni samochodowej (co jest ważne zwłaszcza po zimie) oraz wprowadzeniu auta na kanał, myjemy podwozie raz jeszcze ręcznie wodą, a następnie preparatem przeznaczonym do tego celu. Na końcu zabezpieczamy je przed ponownym szybkim zabrudzeniem i korozją, Czekamy odpowiednią ilość czasu, jeśli tak sugeruje producent preparatu do konserwacji podwozia i gotowe.

Mycie i konserwacja kół

Na ogół producenci preparatów do mycia i pielęgnacji aut oferują do tych części naszego samochodu niewiele specyfików. Jeden z wyjątków stanowią kosmetyki ADBL, których szeroki wybór pozwala na zadbanie nie tylko o felgi, co jest dość często spotykane u innych producentów, ale również o ogumienie. Przykładem niech będzie spray ADBL Black Water, który nie tylko konserwuje opony i chroni je przed promieniami UV i zanieczyszczeniami oraz solą, ale również przeciwdziała degradacji ogumienia i utracie kolorów.