W razie awarii

Ludzie wydając duże pieniądze na samochód wiążą się z konkretną marką na dłuższy czas. Producenci zabiegają, aby to właśnie ich pojazd został wybrany, gdyż mechanizmy rynkowe działają tak, że konsumenci ponawiają zakup auta z tej samej firmy. Dzieje się tak jednak, gdy właściciel pojazdu jest zadowolony.

Co wpływa na zadowolenie z użytkowania samochodu?

Wbrew wszelkim pozorom, każdy kierujący pojazdem wie, że w czasie jego użytkowania może dojść do awarii czy uszkodzenia mechanicznego. Oczywiście, jeśli awarie zdarzają się notorycznie nikt nie zainwestuje środków w samochód tej samej marki. Land Rover jest jednak marką słynącą z bezawaryjności.

A w ich przypadku części Land Rover są dostępne. To z kolei wpływa na sympatię właścicieli do konkretnego pojazdu i marki. Ważne jest budowanie zaufania między marką samochodu, a użytkownikami. W przypadku Land Rover wiedzą, czego mogą się spodziewać i cenią tą solidność. Budowanie tożsamości klienta, który jest dumny z posiadania auta konkretnej marki jest ważne z punktu widzenia marketingu.

Jak jeszcze budować tożsamość klientów?

Poza prostymi działaniami marketingowymi, klient powinien zostać otoczony wsparciem. Także wsparciem wizualnym. Stąd liczne akcesoria Land Rover, które można zakupić w salonie firmowym.

Wielu ludzi zdecyduje się nawet na fotelik sygnowany logo marki, żeby tylko odpowiadało dopasowaniu do pojazdu. Akcesoria to także długopisy, ubrania, a nawet breloczki. Wszystkie gadżety mają sprawić, że klient poczuje się dumnym właścicielem auta.