Jak wybrać odpowiedni pad polerski do swojego samochodu?

Pady polerskie, gąbka polerska i pady do polerowania to różne nazwy na akcesoria służące do mechanicznego usuwania zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego z powierzchni samochodu. W połączeniu z odpowiednim sprzętem i pastą polerską mają za zadanie przywrócić lakierowi dawny blask i usunąć rysy, zmatowienia lub oksydację.

Pady polerskie mogą być wykonane z różnych materiałów, takich jak gąbka, mikrofibra, futro, filc lub dżins. Każdy rodzaj pada ma swoje właściwości i zastosowanie w zależności od stopnia twardości, kształtu i wielkości. Ogólnie rzecz biorąc, im twardszy pad, tym większą siłę ścierną ma na lakier i tym lepiej nadaje się do usuwania głębokich defektów. Natomiast im miększy pad, tym delikatniej działa na lakier i tym lepiej nadaje się do wygładzania i nabłyszczania powierzchni.

Gąbka polerska to najpopularniejszy rodzaj pada polerskiego. Jest to krążek wykonany z pianki o różnej gęstości i kolorze. Gąbki polerskie mogą mieć różne kształty i rozmiary, w zależności od tego, czy są przeznaczone do maszyn rotacyjnych czy orbitalnych. Gąbki polerskie są uniwersalne i nadają się do większości prac polerskich.

Pady do polerowania to ogólna nazwa na wszystkie krążki służące do poprawy wyglądu lakieru. Można je podzielić na kilka typów:

– Pady gąbkowe – to te same co gąbki polerskie.
– Pady mikrofibrowe – to krążki pokryte warstwą mikrowłókien, które mają większą siłę ścierną niż gąbki i lepiej rozprowadzają pastę polerską. Pady mikrofibrowe są idealne do usuwania średnich i głębokich rys.
– Futra polerskie – to krążki wykonane z naturalnego lub syntetycznego futra zwierzęcego. Futra polerskie mają bardzo dużą siłę ścierną i są przeznaczone do usuwania najgłębszych defektów lakieru. Futra polerskie wymagają dużego doświadczenia i ostrożności w użyciu.
– Pady filcowe lub dżinsowe – to krążki wykonane z filcu lub dżinsu, które służą do polerowania lamp samochodowych lub innych tworzyw sztucznych. Pady filcowe lub dżinsowe mają bardzo wysoką siłę ścierną i są skuteczne w usuwaniu matowienia i żółknięcia lamp.

Aby prawidłowo dobrać pad polerski do pracy, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, takich jak:

– Stan lakieru – im więcej defektów ma lakier, tym twardszy pad należy użyć.
– Rodzaj pasty polerskiej – im bardziej ścierająca jest pasta, tym miększy pad należy użyć.
– Rodzaj maszyny – im większa prędkość obrotowa maszyny, tym miększy pad należy użyć.
– Powierzchnia pracy – im mniejsza powierzchnia pracy, tym mniejszy pad należy użyć

Pady do polerowania samochodu dostępne na stronie https://shiningcar.pl/pady-gabki-polerskie